۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

سربازان گمنام امام زمان دزدي مي كنند ، مردم مقصر مي شوند

مدير كل نظارت بر بانك‌ها تأكيد كرد: "چرا مردم پول بي‌زبانشان را در اختيار اشخاص زبان‌دار قرار داده‌اند "؛ نه ما اين موسسه را تعطيل كرديم و نه اطلاعي از تعطيلي آن داريم."
در پي انحلال موسسه مالي اعتباري بهمن ايثاركه تمامي كاركنان و روساي آن از نيروهاي سپاه وبسيج بودنند و از بساري از مردم پول در يافت كرده و وعده دادن وام به اضاي مبالغ سپرده را مي دادند . حال كه نوبت سود دهي رسيده موسسه را منحل كرده وبا منت به سپرده گذارها ،يك موسسه ديگري از همين قماش( موسسه مولی‌الموحدین )را معرفي كرده اند كه حاضر به پرداخت فقط اصل پول را كرده است و تمام سود ناشي از سپرده را در روز روشن به يغما برده اند، بعد مي گويند :ما اطلاعي از آن نداشتيم. شايد بخاطر اين است كه سربازان امام زمان گمنام و ديده نمي شوند .ولي مردم بدبخت زحمت كش ديده مي شوند پس مقصر مردم هستند.

در ايراني كه اگر دو جوان بيكار با مشاركت هم بخواهند يك بقالي بزنند اول بايد هفت خان رستم اتحاديه و اماكن و تشخيص هويت را بگذرانند كه آيا بتوانند جواز كسب بگيرند يا نه ،آنوقت يك موسسه با هزارن شعبه در سراسر كشور با تابلوي 15 متري و تبليغات زياد چطور توانسته است دو سال فعاليت كند و  مدير كل نظارت از وجود آن بي خبرباشد.
(ابراهیم درویشی مدیر کل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی در واکنش به طرح این نکته از جانب خبرنگار فارس مبنی بر تعطیلی موسسه بهمن ایثار و سرگردانی سپرده‌گذاران این موسسه گفت: این موسسه را بانک مرکزی تعطیل نکرده است؛ بانک مرکزی به این موسسه مجوز نداده که هم‌اکنون بخواهد آن را تعطیل کند.
* بانک مرکزی موسسه بهمن ایثار را تعطیل نکرده است؛ چرا مردم پول‌هایشان را در اینجا سپرده‌گذاری کرده‌اند
همانطور که از صحبت‌های سپرده‌گذاران موسسه بهمن ایثار برداشت می‌شود این موسسه با تبلیغات پرداخت تسهیلات با سود 2.5 درصدی موفق به جذب سپرده‌های کلانی شده اما هم‌اکنون که تمام شعب موسسه مذکور در سطح کشور پلمپ شده‌ است نه تنها مسئولان بهمن ایثار بلکه مسئولان بانک مرکزی که خود بارها در سخنان متعدد به تعطیلی با موسسات غیرمجاز اشاره و تأکید می‌کردند هم‌اکنون از اظهار نظر در این زمینه خودداری می‌کنند.
ابراهیم درویشی مدیر کل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی در واکنش به طرح این نکته از جانب خبرنگار فارس مبنی بر تعطیلی موسسه بهمن ایثار و سرگردانی سپرده‌گذاران این موسسه گفت: این موسسه را بانک مرکزی تعطیل نکرده است؛ بانک مرکزی به این موسسه مجوز نداده که هم‌اکنون بخواهد آن را تعطیل کند.
مدیر کل نظارت بر بانک‌ها تأکید کرد: اگر این موسسه دچار مشکل شده به این معنا نیست که بانک مرکزی آن را تعطیل کرده است به دلیل اینکه این موسسه از آن موسساتی به حساب می‌آید که به صورت هرمی کار می‌کند حتما با مشکل مواجه شده است.
درویشی در واکنش به طرح این نکته که پلمپ شدن شعب این موسسه و عدم دسترسی سپرده‌گذاران به منابعشان چه معنایی دارد، افزود: ما بی‌اطلاعیم مجوز این موسسه را وزارت تعاون داده و این وزارتخانه در این زمینه باید پاسخگو باشد.
مدیر کل نظارت بر بانک‌ها تأکید کرد: "چرا مردم پول بی‌زبانشان را در اختیار اشخاص زبان‌دار قرار داده‌اند "؛ نه ما این موسسه را تعطیل کردیم و نه اطلاعی از تعطیلی آن داریم.
درویشی از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.
پیگیری خبرنگار فارس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره از جانب مسئولان بانک مرکزی و موسسه مذکور تاکنون بی‌نتیجه مانده است.)

منبع:           http://www.bima.ir/view-8235.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر